Groenten & Fruit Actueel
||
Premium

ZON zet stappen om daghandel te concentreren

Met de uitbreiding van het aanbod tomaten van Harvest House voor de klok bij ZON en Kompany werkt ZON aan concentratie van de daghandel.

Laatst geüpdatet:

Foto: Bert Jansen

Foto: Bert Jansen

Met de uitbreiding van het aanbod tomaten van Harvest House voor de klok werkt ZON ook met Kompany aan concentratie van de daghandel.

ZON heeft vorig jaar geïnvesteerd in een modern kloksysteem (KOSMOS) en stelt haar digitale veilingklok open als platform om met andere organisaties samen te werken. Die daghandel kan het best geconcentreerd worden, stelt directeur John Willem. “Ieder bedrijf in de afzet heeft die producten, er is nooit 100 procent match via contracten, er blijft altijd daghandel. Dat gaat nu met honderden telefoontjes, maar als we dat zouden combineren op een digitaal platform, haal je het beste resultaat en tegen lagere kosten. We merken dat dit idee algemeen gedeeld wordt. We trachten dit te doen met meerdere partijen die de platformfunctie kunnen uitbouwen.”

Mis geen enkel topverhaal van Groenten & Fruit

Dit Premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.

Lees alle premium artikelen met eindeloze toegang

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Loop voorop in de sector met diepgaande inzichten

Beleef journalistiek van topniveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Jeroen Verheul

Jeroen Verheul

Ton van der Scheer

Ton van der Scheer

Stan Verstegen

Stan Verstegen

Peter Visser

Peter Visser

Abonneer vanaf €20 per maand

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers