Ook dit jaar zetten ZON, The Greenery en Teboza gezamenlijk als Het Nederlands Aspergecentrum een nationale promotiecampagne voor asperges op.
De promotiecampagne, onder het motto ‘Ze zijn er weer: Nederlandse asperges!’. is op 2 april van start gegaan en loopt door tot het officiële einde van het seizoen op 24 juni. Naast radiocampagnes op Qmusic en NPO Radio 2 maakt de campagne ook gebruik van diverse online kanalen. Op deze kanalen is er een samenwerking met Jaimy’s Kitchen: de ambassadrice van de Nederlandse asperge.
Campagne in 3 fases
De campagne is opgedeeld in drie fases met in fase 1 de focus op bekendheid. In fase 2 ligt de focus op inspiratie met leuke en makkelijke recepten en in fase 3 ligt de focus op het activeren van de consument om asperges te kopen.
Asperge foodybox
Deze week is de kick-off van de campagne, die bestaat uit het verrassen van 200 influencers met een Asperge foodybox. Die bevat asperges, een aspergeschilmes, boter en een fles wijn. Het idee is om influencers uit de dagen om er een creatief gerecht mee te bereiden.
Lees meer artikelen over asperge of bekijk actuele marktprijzen via GFactueel.nl/markt