ZON fruit & vegetables en BASF-zaadbedrijf Nunhems komen in 2022 met een nieuwe snacktomaat.
De beide partijen hebben het Test, Taste & Concept Center ingeschakeld bij de ontwikkeling van de nieuwe tomaat, zo meldt Brightlands Campus Greenport Venlo. Het smaak- en testcentrum heeft een focusgroepbijeenkomst gehouden, waarin een groep consumenten is gevraagd naar hun mening over snacktomaten, wanneer ze deze eten en in wat voor verpakking ze deze producten graag zien.
Teksten en logo’s testen
“Het doel van een focusgroep is om te discussiëren en verwachtingen te toetsen over een bepaald product. In dit geval een snacktomaat”, zegt Sophie Tullemans, business developer bij het Test, Taste & Concept Center. “Hoe denkt de consument over het idee? Hoe zou het in de markt moeten worden gepositioneerd? Hoe moet het eruitzien wat betreft verpakking, tekst en logo’s? Het idee wordt bij minimaal zes personen getoetst. De duur van een dergelijke sessie is 1,5 tot 2 uur.”
De informatie uit de focusgroep gebruiken de bedrijven bij de verdere ontwikkeling van een concept rondom een nieuwe snacktomaat.