Doorgaan naar artikel

Zaltbommel: corona-effect klein, omzet groeit 14%

Veiling Zaltbommel verwacht dat de productomzet in 2020 net niet de € 60 miljoen haalt, toch een groei van circa 14%.

Dat laat de veiling desgevraagd weten. De productomzet zal na de laatste facturering van de decemberverkopen ergens liggen tussen de € 59 en € 59,5 miljoen. Na de jaaromzet van € 52 miljoen in 2019 is dat een groei van rond de 14%. In oktober ging de veiling uit van een groei van circa 15%. Die omzetgroei is met name gerealiseerd met aardbeien, frambozen en ander zachtfruit. Daar verwacht de veiling ook de komende jaren groei te realiseren.

Groeipad

De omzet ontwikkelt zich daarmee binnen het groeipad dat voor de komende jaren is uitgestippeld. Die groei moet niet alleen in productomzet worden uitgedrukt. Ook het jaarrond aanbod moet groeien, dus buiten de piekmaanden van het Nederlandse afzetseizoen. Ook daarin lijkt de veiling te slagen.

Bijkopen door andere kanalen

De veiling levert veel aan grossiers, maar ook klanten in horeca. De sluiting in horeca is echter niet zwaar gevoeld op de veiling, omdat speciaalzaken en retail meer product vroegen. De veiling was daarvoor een geschikt bijkoopinstrument. “Er is goed geschakeld tussen de kanalen”, laat een woordvoerder weten.

Rode bes

Zaltbommel noemt wel rode bes als product met een teleurstellend afzetverloop dit jaar.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin