Syngenta wint met haar nieuwe donkerpaarse tomaat Yoom de Fruit Logistica Innovation Award.
Dat werd vrijdag 7 februari bekend op de Fruit Logistica in Berlijn. Syngenta Nederland investeert stevig in dit merk met kenmerkende kleur en umami smaak.
De tomaat wordt als een exclusief merkproduct gebracht en zal niet snel onder een eigen merk van een supermarkt te brengen. Vanaf november zijn wereldwijd commerciële hoeveelheden beschikbaar. Voor Syngenta is de prijs een belangrijke commerciële opsteker.
Syngenta ziet kansen voor groei in het trossegement. De Yoom is ondanks zijn maat nog steeds een geschikte snacktomaat. Bij Syngenta behoren alle mini’s die met een of twee happen te eten zijn tot dat snacksegment.
Thank you, thank you! YOOM™, our purple cocktail tomato, is recognized as an outstanding innovation. We're #SyngentaProud of our #SyngentaVeg team – from our Breeder Luis Ortega in to our marketing team – we're proud to accept the Fruit Logistica Innovation Award! #FruitLog20 pic.twitter.com/lhQm6uDsGs
— Syngenta (@Syngenta) February 7, 2020