Doorgaan naar artikel

Witlof in het donker in winkel lijkt vergeten groente

Om losse witlof langer vers te houden in de winkel heeft Jumbo ze onder een deksel. De witlof dreigt zo over het hoofd gezien te worden, getuige ook de kroppen.

‘Om kleur te behouden, groeit witlof in het donker, dus bij ons ligt het ook in het donker. Zo blijft het lekker vers’. Die tekst staat op een vrolijk met witlof bedrukte deksel op een klapkrat in het schap (zie foto). Eronder ligt witlof die er al te lang heeft gelegen. Worden deze vergeten door klanten?

Een mooi gevoel van een korte keten

De weggestopte witlof toont niet helemaal vers.
De weggestopte witlof toont niet helemaal vers.

De AGF-chef in de Jumbo-winkel zegt dat er sinds het begin veel op gewezen is bij klanten dat ze de losse witlof onder de deksel kunnen vinden. Jumbo is overigens niet de enige keten die dit doet, stelt hij. Hij zal straks de kwaliteit van deze kroppen bekijken. De stap om op deze wijze witlof in het donker te leggen, geeft een mooi gevoel van een korte keten. De situatie bij de teler wordt nagebootst, maar werkt het daarmee ook wel goed genoeg?

Jumbo heeft de verpakte witlof op deze wijze beter in het zicht dan de losse witlof. Die verpakte witlof is daarbij voor een buitengewone lage prijs gepositioneerd. De klant betaalt € 1,99 voor een zak van vier kroppen. Jumbo zal daarmee relatief veel verpakte witlof verkopen. Dat heeft effect op de marge van de agf-afdeling, maar ook op het plasticgebruik in de winkel.

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin