Een product dat je online verkoopt, verpak je anders dan wat via de supermarkt gaat, vinden ze bij Westland Peppers.
Als je product niet de standaard keten via de dc’s van de eigen afzetcoöperatie en die van de supermarkt in gaat, maar online door de consument wordt gekocht, dan doet dat ook wat met de verpakking. Bij Westland Peppers hebben ze daarover nagedacht en introduceren ze nieuwe papieren tasjes.
Onze nieuwe papieren webshop tasjes zijn binnen,, je zou er alleen al een bestelling voor plaatsen, pic.twitter.com/nYbrOuLhsp
— WestlandPeppers (@WestlandPeppers) October 25, 2019
Direct van de tuinder
Op de website van het bedrijf uit De Lier is te zien hoe het online shoppen in zijn werk gaat. Direct van de tuinder vandaan al je pepers, van mild tot zeer heet, en allerlei daaraan gerelateerde potjes en flesjes en pakjes laten langskomen.
Papier ligt goed
DHL bezorgt de pepers in een papieren tasje. Want papier is in elk geval een duidelijke verpakking. Het oogt vriendelijk en duurzaam en ligt goed bij de consument. En voor wie graag aan afvalrecycling doet is er geen twijfel mogelijk: dit kan bij het oud papier.
‘Extra sterke exportdoos’
Toch? Of zou dat handvat toch versterkt zijn met plastic? Op de site staat dat er nog niet expliciet bij. Wel is sprake van een ‘extra sterke exportdoos’ waarin – de wat grotere? – bestellingen worden verpakt. Die kan in elk geval bij het karton mee gerecycled worden.