Groenten & Fruit Actueel
||
Premium

Waarom komt Jumbo terug op inkoopafspraak met The Greenery?

Ideeën over inkoop van agf zijn veranderd bij Jumbo. Komt dat door verlies van marktaandeel? Of door een bredere wijziging van inkoopstrategie?
Distributiecentrum van The Greenery. - Foto: Joost Stallen

Distributiecentrum van The Greenery. – Foto: Joost Stallen

Supermarktketen Jumbo wil niet verder met het optuigen van een apart inkoopkantoor voor groenten en (deels) fruit bij The Greenery. Dat is een opvallende stap in een langlopende relatie.

The Greenery stak veel energie en geld in het oprichten van dat onderdeel The Greenhouse. Dat zou onder The Greenery Retail vallen. Naast inkoop, zou deze divisie ook diensten leveren als logistiek, kwaliteit en marketing. The Greenery zou een ‘toegevoegde waarde partner’ worden.

Mis geen enkel topverhaal van Groenten & Fruit

Dit Premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.

Lees alle premium artikelen met eindeloze toegang

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Loop voorop in de sector met diepgaande inzichten

Beleef journalistiek van topniveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Jeroen Verheul

Jeroen Verheul

Ton van der Scheer

Ton van der Scheer

Stan Verstegen

Stan Verstegen

Peter Visser

Peter Visser

Abonneer vanaf €20 per maand

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers