Groente en fruit staan op de derde plek voor producten waar klanten hun supermarkt op uitkiezen.
Dat verklaart de vele promotie-acties met groente en fruit door onder meer Albert Heijn, Lidl, Plus en andere winkelketens. Unilever onderzocht de top-50 van meest gevoelige actieproducten. Alleen wasmiddelen en vlees en vis trekt klanten meer aan. Dat zegt Willem Brandt, vice president sales bij voedingsconcern Unilever in het blad Distrifood. Saillant genoeg stelt Brandt daarmee dat met margarine stunten (46e plek in die top 50) geen zin heeft, met vers stunten dus wel.
Brandt stelt in het interview dat Unilever geen sterke positie in vers nastreeft, maar wel een belangrijke rol kan spelen in het verssegment. “In de folders van de afgelopen periode zag je asperges met onze Knorr Aspergesaus. Sommige supers deden er zelfs nog een fles wijn en een aspergeschiller bij. Dan ben je de consument aan het ontzorgen. Dan onderscheid je je ook ineens van discounters die in vers meter aan het maken zijn. Ons portfolio in maaltijdoplossingen kan het geheime wapen zijn voor de servicesupermarkten om te winnen in vers.”
Lees meer artikelen over asperge of bekijk actuele marktprijzen via GFactueel.nl/markt