Doorgaan naar artikel

Verspromotie tot in de keuken

Leve het internet. Binnen no time zijn al je vraagtekens en misverstanden als bij toverslag opgelost. Zoals over dat Keukentuintje en die verspromotie.

Vrijdag noteerden we in deze rubriek een lichtpuntje over het Keukentuintje van Gipmans. Maar dat is dus helemaal niet van Gipmans. Het is van telersvereniging Fossa Eugenia. Om precies te zijn is Fossa Eugenia ‘founding partner’.

En oké, een van de leden van Fossa Eugenia is kruidenkwekerij van Gipmans.



Sjoerd Jochems, marketingmanager van Gipmans Planten en tevens één van de founding minds van het Keukentuintje-concept, legt meteen even uit hoe het zit met die geheimzinnige PS: “de opbrengsten van de Giftshop komen ten goede aan de promotie van vers.” Die giftshop is dus het verkoopkanaal waar consumenten een leuke giftbox kunnen kopen, om cadeau te doen aan iemand die ze een fijne keukentuinervaring willen bezorgen. En die promotie van vers, dat is dus niets meer of minder dan de verspromotie die uitgaat van het Keukentuintje-concept zelf, in de vorm van het verspreiden van het idee dat het leuk is om met vers bezig te zijn in je keuken of je tuintje. Is dat ook weer duidelijk.



Eigenlijk dus net zoiets als de promotie die van elke lekkere Hollandse tomaat of prei of aardbei uitgaat. “Dit lekkere product is mede mogelijk gemaakt doordat u net dit lekkere product gekocht hebt.” En nu gauw mijn tuinkersjes weer wat water geven.

Share this

Afbeelding
Licht Puntje

Wie lichtpuntjes zoekt, vindt ze op de gekste plekken.

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin