The Greenery introduceert deze maand nog peren met het Fred & Ed-label, in navolging van appels, snackgroenten en zachtfruit.
In het schap werd Fred & Ed in eerste gelanceerd als beeldmerk voor diverse snackgroenten, maar inmiddels is daar ook een beperkt fruitassortiment aan toegevoegd. Volgens marketeer Chantal Oostvogels wint het assortiment aan naamsbekendheid. Die zou inmiddels zijn opgelopen tot 75 procent. Dat komt mede door de bekendheid van het label op andere productgroepen, zoals broodbeleg.
Een verdere uitbreiding in het assortiment acht Oostvogels niet ondenkbaar. ”Ik heb nog wel wat versproducten op mijn verlanglijstje staan”, vertelt ze in Coforta Magazine. Fred & Ed zal op korte termijn in elk geval in grotere verpakkingen te vinden zijn en maakt binnenkort ook onderdeel uit van het schoolfruitprogramma.
Directeur Wouter Pol van Food & Sense, dat het programma heeft ontwikkeld, is blij dat de ’zeur-terreur’ van de kinderen tot goede commerciële resultaten leidt. ”Dat houdt ons ook waakzaam. Want onze producten moeten natuurlijk vooral lekker blijven.”
De uitbreiding van het assortiment is een uitdaging, aldus Oostvogels. ”De verpakking luistert nauw en de versfactor speelt mee.”
Bron: Groenten & Fruit – Auteur: Brammert Waagmeester