Om bekendheid bij consumenten te vergroten voor PlanetProof start een tv-campagne.
Bij de financiering zijn supermarkten niet betrokken. Supermarkten hebben toegezegd via hun eigen mediakanalen het keurmerk te promoten voor groente en fruit, maar ook voor zuivel en bloembollen en eieren. PlanetProof is een inkoopeis voor groente en fruit bij de meeste Nederlandse supermarkten aan het einde van dit jaar. De tv-campagne moet consumenten meer vertellen over het keurmerk en de betekenis.
Bouwen aan merkbekendheid
Stichting Milieukeur heeft via sociale media aangekondigd aan de merkbekendheid te gaan bouwen. Een woordvoerder licht toe dat het gaat om een tv-campagne waarvoor financiering is gevonden. De campagne draait niet alleen om groente en fruit, waardoor kosten verdeeld worden. Supermarkten dragen niet bij. Of de gelden volledig door het bedrijfsleven zijn opgebracht, kon hij niet zeggen.
We gaan bouwen aan de bekendheid van het #keurmerk On the way to #PlanetProof (binnenkort meer)… pic.twitter.com/3aYbXqkvb3
— PlanetProof (@Planet_Proof) 5 februari 2019
Topkeurmerk
PlanetProof werd eerder deze maand door MilieuCentraal als een topkeurmerk beoordeeld met een hoge beoordeling voor milieu-effecten, transparantie en controle. De groei van het areaal is indrukwekkend bij vooral vollegrondsgroente. Zo’n 41% van het Nederlandse areaal van de vollegrond is nu gecertificeerd.