Social media zijn leuk zolang het goed gaat, maar heeft ook zo zijn andere, onbeheersbare kanten.
Aardappelboer Johan Emmens plaatste recentelijk een berichtje op Twitter om de aandacht te vestigen op de dagelijkse operatie waarin onze telers de spil vormen, naar aanleiding van een televisie-uitzending.
“Altijd
weer
bijzonder
om
te
merken
na
zo’n
avond
met
voedselbossen,
herenboeren
en
echte
boeren
dat
velen
toch
echt
geen
idee
hebben
wat
voor
logistieke
en
operationele
opgave
het
is
om
dagelijks
513
miljoen
EU-bewoners
van
voedsel
te
voorzien.
Verbazingwekkende
naïviteit.”
Mooi, denk je dan, maar daar denkt de wereld op Twitter toch even anders over:
Altijd weer bijzonder om te merken na zo'n avond met voedselbossen, herenboeren en echte boeren velen toch echt geen idee hebben wat voor logistieke en operationele opgave het is om dagelijks 513 miljoen EU bewoners van voedsel te voorzien.
Verbazingwekkende naïviteit.— Johan Emmens (@johan_emmens) 15 september 2019
Leren van de discussie
Onlangs overkwam mij iets dergelijks met een argeloos bericht op Facebook. Je kunt dit soort berichten negeren, maar ook leren van de discussie en hoe mensen tegen de sector aan kijken. De tegenstellingen zijn groot en er is een wereld te winnen. Dit is slechts een uittreksel van de reacties. Social media zijn leuk zolang het goed gaat, maar heeft ook zo zijn andere, onbeheersbare kanten. Grote bedrijven hebben een grote pool aan webcare-specialisten. Deze akkerbouwer moet het zelf proberen op te lossen.