De coöperatie Coforta heeft in 2013 een tomatenbedrijf uit Duitsland als lid opgenomen. Die Duitse markt stond onder druk in 2013.
Daarmee heeft The Greenery ook de beschikking over deze Duitse tomaten. De afzetorganisatie schrijft dat de afzet in 2013 juist op die Duitse markt onder druk stond. Binnen Nederland versterkte de afzetorganisatie wel haar positie door relaties met grootwinkelbedrijven.
De Duitse markt ontwikkelde zich heel matig in 2013. Met name de verkoop van Nederlandse vruchtgroenten nam sterk af door een overaanbod van tomaten op de Europese markt en lokale productie in Duitsland. Tegelijkertijd heeft The Greenery in 2013 met producten als radijs en spitskool een exportpositie opgebouwd.
In 2013 heeft The Greenery in het Verenigd Koninkrijk marktaandeel verloren. De Engelse vraag naar Nederlands product was teleurstellend. In het Verenigd Koninkrijk was de lokale productie toereikend, wat gevolgen had voor de hele Nederlandse export naar het Verenigd Koninkrijk.
In Frankrijk wist The Greenery het volume stabiel te houden, maar door lagere prijzen liep de omzet terug op deze markt. The Greenery heeft haar positie in Rusland verstevigd door het rechtstreeks bedienen van de belangrijkste retailers. De dalende uitvoer uit Nederland naar de Verenigde Staten werd opgevangen door grotere volumes uit Mexico direct af te zetten in de Verenigde Staten.