Groenten & Fruit Actueel
||
Premium

‘Tijd dat de tussenhandel verdwijnt’

De ‘korte keten’ is hot. Maar boerderijwinkels en voedselbox-concepten zijn nog lang geen volwaardig alternatief voor de supermarkt. In Zuid-Holland start een campagne om dat te veranderen. Campagneleider Alex Ouwehand: “We willen 20.000 nieuwe klanten binnenhalen voor de korte keten.”

Laatst geüpdatet:

Foto: Roel Dijkstra

Foto: Roel Dijkstra

De ‘korte keten’ is hot. Maar boerderijwinkels en voedselbox-concepten zijn nog lang geen volwaardig alternatief voor de supermarkt. In Zuid-Holland start een campagne om dat te veranderen. Campagneleider Alex Ouwehand: “We willen 20.000 nieuwe klanten binnenhalen voor de korte keten.”

Om de inwoners van Zuid-Holland te verleiden vaker te eten uit de korte keten start Natuur en Milieufederatie Zuid-Holland samen met Zuid-Hollands Landschap en Natuurmonumenten de consumentencampagne De Kortste Weg. Kosten: € -,5 miljoen. Duur: 1 jaar. Alex Ouwehand heeft als directeur van de Natuur en Milieufederatie Zuid-Holland de leiding.

Mis geen enkel topverhaal van Groenten & Fruit

Dit Premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.

Lees alle premium artikelen met eindeloze toegang

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Loop voorop in de sector met diepgaande inzichten

Beleef journalistiek van topniveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Jeroen Verheul

Jeroen Verheul

Ton van der Scheer

Ton van der Scheer

Stan Verstegen

Stan Verstegen

Peter Visser

Peter Visser

Abonneer vanaf €20 per maand

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers