Verschillende supermarkten verkiezen deze week groente als actiewapen.
Albert Heijn start deze week een groente-actieweek ondersteund met reclamespotjes op tv. De campagne “Groente en Fruit in actie” draait om het verkopen voor ‘marktprijsjes’ en zet elf producten in de bonus, waaronder rode paprika voor 49 cent en Conference voor 99 cent.
Supermarktketen PLUS zet zich samen met eredivisiespelers vanaf deze week in om de consumptie van groente en fruit bij kinderen te stimuleren. PLUS geeft bij aankoop van groente of fruit een driedimensionale beker met ‘powerkracht’ cadeau. Onder meer Ajax-spelers Cilissen, Feyenoorder Janmaat en PSV’er Willems zijn op die bekers afgebeeld. De Eredivisiespelers kunnen immers hard lopen, hoog springen, goed koppen en ver schieten.
Jumbo kiest voor de laagste prijsgarantie. De keten adverteert nu met de laagste prijsgarantie voor champignons en bananen. Jumbo benadrukt bij navraag dat deze champignons nog steeds worden ingekocht tegen dezelfde voorwaarden als werd gedaan voordat de lage prijs van het product extra aandacht kreeg, aldus de woordvoerder. “Jumbo respecteert de bestaande contracten met al haar leveranciers – dus ook met champignontelers – en zal dat ook blijven doen.”