Groenten & Fruit Actueel
||
Premium

Supermarkten kiezen voor laagste prijs om consument te trekken

AH vaart een scherpere koerst met groenten en fruit dit seizoen. Het is eerder marketing dan een prijzenslag.
Prijzenslag of marketing? AH ziet kans met product eigen telers meer te stunten. - Foto: Ton van der Scheer

Prijzenslag of marketing? AH ziet kans met product eigen telers meer te stunten. – Foto: Ton van der Scheer

Na een jaar waarin de hoge inflatie een veelbesproken thema werd in Nederland, proberen supermarkten vooral klanten te lokken met de belofte prijzen te verlagen.

Dirk van den Broek zegt de prijzen te verlagen van “dagelijkse boodschappen”, zoals brood, koffie, zuivel en verzorgingsproducten. Een woordvoerder zegt dat dit mogelijk is omdat de ergste prijsstijgingen voor grondstoffen achter de rug zijn.

Mis geen enkel topverhaal van Groenten & Fruit

Dit Premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.

Lees alle premium artikelen met eindeloze toegang

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Loop voorop in de sector met diepgaande inzichten

Beleef journalistiek van topniveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Jeroen Verheul

Jeroen Verheul

Ton van der Scheer

Ton van der Scheer

Stan Verstegen

Stan Verstegen

Peter Visser

Peter Visser

Abonneer vanaf €20 per maand

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers