Als consumenten in hun koopgedrag zich te weinig blijven aantrekken van duurzaamheid, dan vindt bijna de helft van de ondernemers in de tuinbouw dat het beter is er maar mee te stoppen.
Dat blijkt uit de poll van de afgelopen week op
Het antwoord ‘ Beetje doorgaan, zodat je niet als onduurzaam bekend komt te staan’kreeg 21 stemmen (30%). Vóór voluit doorgaan, ‘want het zijn wel de meest kapitaalkrachtige consumenten’ kozen 16 stemmers ofwel 23%.
Directeur Bert van der Lugt van de gelijknamige plantenkwekerij is op zich niet verrast door het beperkte enthousiasme. “Maar 4 procent wel erg laag. Hieruit blijkt alleen maar dat we nog veel en veel meer moeten gaan vertellen wat duurzaamheid”, aldus Van der Lugt op de
Peter Verschuren stelt dat ook bij het investeren in duurzaamheid er niet alleen maar naar de kortetermijnopbrengsten moet worden gekeken. “We zijn bezig met duurzaamheid omdat dit de meeste winst oplevert op de lange termijn.” Zonder people en planet geen duurzaam bedrijf, maar zonder profit ook niet, want dan is het immers snel einde oefening.
Bron: Groenten & Fruit – Auteur: