Doorgaan naar artikel

Stoffels Tomaten omarmt euvels als kansen

Het is een turbulent jaar geweest bij Stoffels Tomaten. De geborgen, maar knellende structuur van de veiling werd verlaten. Door alles zelf te doen is het bedrijf in een woeste stroomversnelling gekomen. Maar het bedrijf heeft alleen maar aan kracht gewonnen.

“We omarmen euvels als kansen”, zegt Petra Veldman, verantwoordelijk voor onder andere de marketing en de verpakkingen van de speciale tomaten. “Voor alles willen we een nieuwe en betere tomatenstandaard neerzetten met duurzame en innoverende systemen en productietechnieken.”

De ‘Automaat’

Een van die euvels is het graaien van klanten in de bakken met losse tomaten, erg onhygiënisch. Stoffels ontwikkelde de ‘Automaat’, waarmee de (meest jonge) klant een verpakking met verschillende typen cherrytomaatjes kan vullen door als bij een fruitautomaat aan de handels trekken. Paul Stoffels zelf knutselde het eerste prototype in elkaar. De ‘Automaat’ is genomineerd voor de Fruit Logistica Innovation Award 2016. Door de extra aandacht verwacht Stoffels dat het extra druk zal worden in de eigen stand op de beurs in Berlijn (standnummer C-04 in hal 6.2).

Lees meer over Stoffels Tomaten in Groenten&Fruit Magazine editie 2.

Bekijk meer

Share this

Afbeelding
Gerard Boonekamp

oud-redacteur

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin