Doorgaan naar artikel

Spanje weer groter op Fruit Logistica

Volgende week zullen er 330 Spaanse bedrijven deelnemen aan Fruit Logistica in Berlijn en dat zijn er 55 meer dan in 2015, een forse stijging. In 2013 en 2014 namen er 250 Spaanse bedrijven deel aan de beurs.

Met het groeien van de Spaanse beurs, Fruit Attraction elk jaar in oktober in Madrid, leken Spaanse AGF-bedrijven een duidelijke keuze te maken voor hun eigen beurs. De deelname van Spaanse bedrijven aan de Fruit Logistica nam dan ook een aantal jaren af en dat bleef in Berlijn niet opgemerkt. Twee jaar terug organiseerde de beursorganisatie lokale presentaties in Spanje, om het belang voor de Spaanse exporteurs van Fruit Logistica ten opzichte van Fruit Attraction te benadrukken.

Einde crisis

Silvia de Juanes van het Spaanse communicatiebureau Brifer Services dat door Fruit Logistica wordt ingezet: “De start Fruit Attraction viel samen met de Spaanse crisis die tien jaar heeft geduurd. Bepaalde bedrijven kozen ervoor om alleen aan Fruit Attraction deel te nemen vanwege de lagere beurskosten en minder reis- en verblijfkosten. Nu de Spaanse economie aantrekt nemen deze bedrijven ook weer deel aan Fruit Logistica, omdat deze complementair is aan Fruit Attraction.”

Volgens De Juanes is vooral de belangstelling van toeleverende bedrijven groter dan vorig jaar, reden waarom de daarvoor bestemde hallen zijn uitgebreid, die daarnaast wijst op een groeiende deelname uit Noord-Afrika, Tunesië en Egypte in het bijzonder.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin