Jumbo boekte dit eerste halfjaar 4% meer omzet dan vorig jaar. Vooral de groei van de online verkopen en de La Place-restaurants stijgt snel.
Jumbo is daarmee goed voor een marktaandeel van 19,5% van de Nederlandse supermarktomzet. Door de opening van nieuwe winkels, waaronder de eerste 25 van de naar Jumbo om te bouwen supermarkten van Emté, verwacht Jumbo snellere groei.
Smeding profiteert van nieuwe contracten met Jumbo
AGF-leverancier Smeding profiteert door nieuwe contracten met Jumbo. Sinds de overname van de Emté-winkels deze zomer is Smeding begonnen de winkels te beleveren. Het is onderdeel van de transactie die in juli werd afgerond.
Uit kringen rond het bedrijf en de Emté-winkels wordt bevestigd dat Smeding daarmee is gestart en hogere logistieke prestaties moet leveren. Een winkelmanager van Emté zegt vaker naast artikelen op de groente en fruitafdeling te grijpen.
Tekst gaat verder onder foto
Online omzet Jumbo groeit flink
De online omzet van Jumbo groeide met twee derde, zo maakt Jumbo bekend, zonder dat in concrete omzetcijfers uit te drukken.
Bij restaurantketen La Place was sprake van een omzetgroei met 30% tot € 78,5 miljoen. Het aantal restaurants groeide in de periode tot 98, waarvan 14 buiten de landsgrenzen. La Place opende de afgelopen maanden onder meer nieuwe restaurants in Frankrijk en Zwitserland.
Jumbo zet vaart achter Belgische plannen
Supermarktketen Jumbo zet vaart achter zijn plannen om ook op de Belgische markt actief te worden. De eerste contracten voor supermarktlocaties in België zijn ondertekend. Ook is de organisatie die verantwoordelijk wordt voor Jumbo België opgetuigd, en wordt de Belgische markt verder in kaart gebracht.