Doorgaan naar artikel

Signify: lastige markt voor leds in kassen

De verkopen van lampenproducent Signify stonden in het tweede kwartaal van 2023 onder druk. Op de tuinbouwmarkt is prijsdruk.

Verkopen in de tuinbouw leidden bij Signify enerzijds tot een negatieve bijdrage aan de omzet, maar ook tot een stijging. Door de overname van armaturen- en lampenproducent Fluence (nu iets meer dan een jaar geleden) steeg de omzet dit jaar.

Meer aanbieders dan vragers op tuinbouwmarkt

De algehele teneur op de tuinbouwmarkt is niet sterk. Dit betekende dat de omzet van 2022 niet werd gehaald in het tweede kwartaal van dit jaar. Signify noemt de tuinbouwmarkt een ‘zachte markt’. Dat is een markt met meer aanbieders dan vragers en daardoor druk op de prijzen.

De consumentendivisie zag overigens een zwaardere terugval in omzet. De voormalige verlichtingstak van Philips Signify, maakte daarmee een lagere winst bekend. Signify past daarom de verwachting aan voor zijn prestaties dit jaar.

10% minder omzet dan vorig jaar

De totale omzet van april tot en met juni van de lampenproducent kwam uit op € 1,6 miljard, ruim 10% minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Onder de streep bleef in het tweede kwartaal een winst van € 45 miljoen over, tegen € 248 miljoen vorig jaar.

Lees ook: Steeds meer tuinders belichten met led

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin