Doorgaan naar artikel

Signify gaat lichtdivisies reorganiseren

Verlichtingsbedrijf Signify gaat fors snijden in de organisatie. Op jaarbasis wil het bedrijf meer dan € 200 miljoen besparen.

Signify heeft een sterke positie in tuinbouwbelichting, zeker na de overname van Fluence in 2022. Het bedrijf wordt opgesplitst in vier divisies om de klantgerichtheid en de snelheid van uitvoering te verbeteren. Drie daarvan zullen zich sterker richten op klanten. Nu is die klantgerichtheid minder duidelijk in de organisatie. Tuinbouw is nu in de overkoepelende divisie digital light solutions opgenomen.

Afzet van belichtingsproducten

Bij de reorganisatie zullen banen verloren gaan. Hoeveel wil het bedrijf nog niet zeggen, stellen andere media. Op vragen over het effect op de ontwikkeling en afzet van belichtingsproducten in de tuinbouw kon de organisatie nog niet reageren vrijdagmorgen. Wel is duidelijk dat de omvang van de organisatie verkleind wordt om de kosten te verlagen ‘in het licht van de aanhoudende marktvolatiliteit en onzekerheid’, aldus topman Eric Rondolat.

De verkopen van lampenproducent Signify stonden in het tweede kwartaal van 2023 onder druk. Op de tuinbouwmarkt is prijsdruk. Alleen door de overname van Fluence groeide de omzet in dat kwartaal. De algehele teneur op de tuinbouwmarkt is niet sterk. Signify noemt de tuinbouwmarkt een ‘zachte markt’. Dat is een markt met meer aanbieders dan vragers en daardoor druk op de prijzen.

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin