Groenten & Fruit Actueel
||

Scholieren vasthouden met Go Go Greenhouse

Glastuinbouw Nederland richt een nieuwe campagne op scholieren die vakantiewerk doen in de kas.
Foto: Ton van der Scheer

Foto: Ton van der Scheer

Glastuinbouw Nederland richt een nieuwe campagne op scholieren die vakantiewerk doen in de kas.

Go Go Greenhouse is de naam van de arbeidsmarktcampagne van Glastuinbouw Nederland. Op 15 juni gaat de promotiecampagne van start met rondleidingen van scholieren en studenten door heel het bedrijf waar ze al wel werken, maar nog niet volledig kennis mee hebben gemaakt. Nu is het nog zo dat het gros van de vakantiewerkers weer verlaten als ze gaan studeren en werken.


Tekst gaat verder onder de tweet.

Glastuinbouw kansrijke werkplek voor jongere

Het idee achter Go Go Greenhouse is dat als jongeren een vollediger beeld krijgen van de glastuinbouw, ze serieuzer gaan nadenken over een opleiding en een loopbaan in deze sector. Tuinders kunnen zichzelf en hun eigen bedrijf laten zien als een interessante en kansrijke werkplek met vele mogelijkheden.

Ondersteund door een powerpoint met beelden uit de glastuinbouw die niet op elk teeltbedrijf zichtbaar zijn, krijgen scholieren en studenten een vollediger beeld van de dynamiek en veelzijdigheid van de moderne glastuinbouw.

Enquête tuinders als nulmeting

De campagne krijgt een looptijd van 3 jaar en wordt deels gefinancierd van de fondsen van Colland. Nu al kunnen tuinders een bijdrage leveren aan Go Go Greenhouse door een enquête in te vullen over hoe zij op dit moment hun jonge vakantiewerkers informeren over het werk in de glastuinbouw. Dat onderzoek dient als nulmeting. Aan de hand daarvan wordt over 3 jaar weer gekeken naar dit thema.

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers