Groenten & Fruit Actueel
||
Premium

Reclames AGF vooral op tv, niet altijd gezond

Jaarlijks steken producenten van AGF-producten € 26 miljoen aan reclame in massabestedingen. Dat is vooral op tv en lang niet altijd voor gezonde producten.

Laatst geüpdatet:

Reclame groenten en fruit vaak via tv - Foto: HAK

Reclame groenten en fruit vaak via tv – Foto: HAK

Jaarlijks steken producenten van AGF-producten € 26 miljoen aan reclame in massamedia. Dat is vooral op tv en lang niet altijd voor gezonde producten.

Dat stelt onderzoeksbureau Panteia in het rapport ‘Marketing voor voedingsproducten’. Het is een analyse van de hoeveelheid gezonde en ongezonde reclames. Het aandeel ongezonde reclames is meer dan 75 procent voor alle voedingsmiddelen. Dat is vaak reclame voor alcohol en zoetwaren. In die ongezonde reclame zit echter ook reclame voor groente en fruit.

Mis geen enkel topverhaal van Groenten & Fruit

Dit Premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.

Lees alle premium artikelen met eindeloze toegang

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Loop voorop in de sector met diepgaande inzichten

Beleef journalistiek van topniveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Jeroen Verheul

Jeroen Verheul

Ton van der Scheer

Ton van der Scheer

Stan Verstegen

Stan Verstegen

Peter Visser

Peter Visser

Abonneer vanaf €20 per maand

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers