Doorgaan naar artikel

Prijsverlagingen AGF bij Jumbo door ‘slimmer inkopen’

Jumbo is deze week gestart met een prijscampagne van 624 prijsverlagingen, waaronder 25 groente- en fruitproducten. De keten zegt dat te doen door een ‘slimmer inkoopproces’.

“Nu de grondstofprijzen weer dalen en we ons transport- en inkoopproces slimmer hebben gemaakt, kunnen de prijzen weer zakken”, schrijft Jumbo bij zijn nieuwe prijscampagne. De supermarktketen verlaagt in totaal 624 producten blijvend in prijs. Op de website geeft de winkelketen een selectie weer van 45 producten. In totaal zijn er 25 groente- en fruitproducten in prijs verlaagd.

Een zak gesneden ijsbergsla van 200 gram zakt van € 1,06 naar € 0,99. Bij Albert Heijn kost dat € 1,09. Jumbo verlaagt ook de prijs van een grote zak gesneden ijsbergsla van 400 gram naar € 1,88. Jumbo tomatensoeppakket gaat naar € 4,25 en een zak rucola melange van 150 gram kost nu € 2,34 (bij AH € 2,39).

Stevig prijsverschil bij witlof

Jumbo maakt de complete lijst prijsverlagingen niet bekend op de website, dus ook niet alle prijsverlagingen in groenten en fruit, stelt een woordvoerder. Een snelle prijsvergelijking tussen Jumbo en AH levert nu een stevig prijsverschil op bij witlof, maar ook een lagere prijs bij paprika rood en cherrytomaten in het voordeel van Jumbo.

Of de prijsverlagingen in groenten en fruit bij Jumbo het eerste effect is van inkoopbundeling met Picnic en Edeka is niet duidelijk gecommuniceerd. Het inkoopbeleid is slimmer geworden, zo beschrijft Jumbo de achtergrond van de prijsverlaging. Bij aankondiging van de inkoopsamenwerking door Jumbo met Edeka en Picnic liet topman Ton van Veen wel weten dat dit tot prijsverlagingen in groenten en fruit moeten leiden.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin