Groenten & Fruit Actueel
||
Premium

Plus wordt prijsvechter, concurrentie slaat terug

Plus wil net zo goedkoop zijn als Lidl met groenten en fruit. Daarvoor kwam de keten met de zogenoemde ‘Laagblijvers’. De concurrentie volgde met prijsaanpassingen naar het niveau van Plus. Maar andere groenteprijzen gingen juist omhoog. Toch is volgens kenners de term prijzenslag wel degelijk gerechtvaardigd. De telers houden de adem in.

Laatst geüpdatet:

Foto: Ton van der Scheer

Foto: Ton van der Scheer

Plus wil net zo goedkoop zijn als Lidl met groenten en fruit. Daarvoor kwam de keten met de zogenoemde ‘Laagblijvers’. De concurrentie volgde met prijsaanpassingen naar het niveau van Plus. Maar andere groenteprijzen gingen juist omhoog. Toch is volgens kenners de term prijzenslag wel degelijk gerechtvaardigd. De telers houden de adem in.

Winkelketen Plus bombardeerde op 30 januari 49 agf-producten tot ‘Laagblijvers’. En ontketende met die actie een prijzenslag in het groente- en fruitschap; ook al heeft Plus een marktaandeel van niet meer dan 6% en ook al verlaagde Plus in feite maar van 35 producten de prijs. 7 producten die het het Plus-label Laagblijvers kregen, bleven in prijs gelijk, en 7 van die zogenoemde Laagblijvers gingen opmerkelijk genoeg juist in prijs omhoog.

Mis geen enkel topverhaal van Groenten & Fruit

Dit Premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.

Lees alle premium artikelen met eindeloze toegang

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Loop voorop in de sector met diepgaande inzichten

Beleef journalistiek van topniveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Jeroen Verheul

Jeroen Verheul

Ton van der Scheer

Ton van der Scheer

Stan Verstegen

Stan Verstegen

Peter Visser

Peter Visser

Abonneer vanaf €20 per maand

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers