De lezers van NRC Handelsblad van afgelopen zaterdag kregen een commerciële bijlage geheel gewijd aan de Nederlandse paprika bij hun krant. Het realiseren van deze bijlage is en actie van P8.
De paprikatelersverenigingen volgden met deze 12 pagina’s tellende advertentiebijlage het voorbeeld van de tomaat, de Nederlandse kaassector en de uitvaartbranche. De bijlage bestaat uit een mengeling van redactioneel ogende artikelen zoals interviews met P8-voorzitter Thijs Jasperse, Roos Varekamp van kwekerij Westhoek en Maarten Bobeldijk van Jumbo en meer naar advertorial en advertentie neigende pagina’s met onder meer The Greenery, ZON en Fresteem en op de achtergpagina een advertentie van de Rabobank.
De kosten voor deze bijlage komen deels uit het PR-budget van P8 en Colourful Taste en deels bij de adverteerders vandaan. “De keuze voor NRC is gemaakt omdat het een krant is ddie vooral goed gelezen wordt door de beslissers van Nederland”, zegt Thijs Jasperse. Het contact is al een jaar geleden ontstaan en de keuze voor dit moment is gemaakt om midden in het seizoen aandacht voro het product te genereren. “Doel is de Nederlandse paprika als merk onder de aandacht te brengen. De achtergrondkennis over het product kan veel beter. Daar is veel belangstelling voor, is onze ervaring”, aldus Jasperse.