Groenten & Fruit Actueel
||
Premium

Pak ruimte voor eigen verkoopstrategie

In de versketen stuurt iedereen op omzet. Door die eenzijdige focus komt het voor dat verkopers een bonus krijgen terwijl ze de producten gemiddeld onder de kostprijs hebben verkocht.

Laatst geüpdatet:

In de versketen stuurt iedereen op omzet. Door die eenzijdige focus komt het voor dat verkopers een bonus krijgen terwijl ze de producten gemiddeld onder de kostprijs hebben verkocht.

De afgelopen twee weken heb ik een aantal ondernemingen geadviseerd over hun verkoopstrategie. Daarbij viel een aantal zaken op. Verkopers worden vooral gestuurd op omzetdoelstellingen, klanttevredenheid en kostenbesparingen. In de markt zijn ketenpartijen bereid om meer te betalen voor onderscheidende producten en diensten in exclusieve of gesloten ketens en nichemarkten. Bij ondernemers die lid zijn van een telersverenigingen met GMO-verplichtingen boezemt de ‘GMO-smoes’ voldoende angst in om deze kansen niet te benutten. Dat zijn er helaas best veel.

Mis geen enkel topverhaal van Groenten & Fruit

Dit Premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.

Lees alle premium artikelen met eindeloze toegang

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Loop voorop in de sector met diepgaande inzichten

Beleef journalistiek van topniveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Jeroen Verheul

Jeroen Verheul

Ton van der Scheer

Ton van der Scheer

Stan Verstegen

Stan Verstegen

Peter Visser

Peter Visser

Abonneer vanaf €20 per maand

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers