Willem-Jan Boelema treedt toe tot de directie van The Greenery. Boelema was commercieel directeur Benelux bij The Greenery, en daarvoor werkzaam bij Jumbo.
Boelema wordt nu verantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten binnen The Greenery. Met financieel directeur Arthur Swijter en topman David Markowski vormt Boelema een driehoofdige directie. The Greenery noemt de directie in het persberichten ‘een team van hands-on, flexibele en wendbare leiders die zich inzetten voor een efficiënte werkwijze, optimale dienstverlening en langdurige samenwerkingen in de keten, met een focus op tevreden telers en klanten’.
Eerder betrokken bij inkoop Jumbo
Boelema was eerder werkzaam bij bedrijven als Jumbo en Shell, waar hij diverse commerciële, internationale en strategische functies heeft bekleed. Hij was bij Jumbo ook betrokken bij strategische inkoop. Sinds 2019 werkt hij bij The Greenery, waar hij eerst als commercieel directeur Benelux, retail en later als directeur internationaal heeft gefunctioneerd. Hij heeft een integrale rol gespeeld in de ontwikkeling en uitvoering van de strategie Focus 2025, gericht op maximale waardecreatie voor de telers.
Grote drive Boelema
Boelema is blij met zijn nieuwe rol bij de coöperatie met 185 leden en handelsorganisaties: “Het is een eer om bij The Greenery te mogen werken, een bedrijf dat al decennia lang hoogwaardige producten van de beste telers levert aan onze klanten in heel Europa. Ik kijk ernaar uit om samen met ons team en onze telers de volgende stap te zetten in het realiseren van onze ambitieuze doelen.”
Niels Zuurbier, voorzitter van de Raad van Commissarissen, ziet vooral de klantenfocus bij Boelema: “Willem-Jan heeft bewezen een waardevolle bijdrage te leveren aan de groei en ontwikkeling van The Greenery, met een scherp oog voor zowel klanttevredenheid als het belang van onze telers. Zijn brede ervaring en toewijding zullen ongetwijfeld bijdragen aan verdere successen voor onze organisatie.”
David Markowski, topman bij The Greenery roemt Boelema’s drive voor het leveren van goede resultaten voor telers en klanten. Dat maakt hem geschikt voor de rol als commercieel directeur, stelt hij.