Groenten & Fruit Actueel
||
Premium

Onderzoek: inflatie verandert koopgedrag Europeanen fors

Onderzoek van groentenverederlaar Rijk Zwaan toont aan dat Europese klanten hun koopgedrag aanpassen aan de prijsinflatie.
Gesneden groente is nu voor het derde jaar een lastige markt. - Foto: Misset

Gesneden groente is nu voor het derde jaar een lastige markt. – Foto: Misset

Onderzoek van groentenverederlaar Rijk Zwaan toont aan dat Europese klanten hun koopgedrag aanpassen aan de prijsinflatie.

Zo koopt nu 40% van de Duitse respondenten goedkopere groentesoorten. Dat betekent vooral grote effecten voor gesneden groente, premium producten en biologische groenten en fruit. Bijna een kwart van de Duitse consumenten koopt minder biologische producten.

Mis geen enkel topverhaal van Groenten & Fruit

Dit Premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.

Lees alle premium artikelen met eindeloze toegang

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Loop voorop in de sector met diepgaande inzichten

Beleef journalistiek van topniveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Jeroen Verheul

Jeroen Verheul

Ton van der Scheer

Ton van der Scheer

Stan Verstegen

Stan Verstegen

Peter Visser

Peter Visser

Abonneer vanaf €20 per maand

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers