The Greenery is in staat de helft van de producten residuvrij te leveren. Dat stelt de afzetorganisatie op een nieuw vormgegeven website.
De nieuwe vormgeving is meer een etalage voor de markt dan de voorganger, stelt een woordvoerder. Er worden accenten gelegd op onder meer duurzaamheid en digitalisering. Naast de melding dat de helft van de producten residuvrij is, schrijft The Greenery dat ze beschikt over de grootste Europese database voor residumonsters (monsters van meer dan 20.000 partijen).
Alle telers moeten – naast duurzaam – ook sociaal ondernemen. Dat betekent dat zij de module GRASP via GlobalGap hebben doorlopen. Overigens leidt dat tot een score op personeelsbeleid, GRASP werkt niet met een minimumscore. Voor alle producten uit het reguliere assortiment is ook een alternatief leverbaar met een EKO-certificaat.
Doorbraak rode peer
Dieper inzicht geeft The Greenery via de beschrijving van cases. Zo wordt de doorbraak van de rode peer genoemd (Sweet Sensation). De afzetorganisatie heeft wereldwijd nu 458 hectare teelt van dit ras onder contract. Dat moet 900 hectare zijn in 2026 met een groei in Nederland van 50%. Ook wil de afzetorganisatie dit jaar het project Beedeals uitbreiden. Met Jumbo wordt nu bij 20 telers bij-vriendelijk geteeld. Dat aantal moet dit jaar uitbreiden tot 30, meldt de organisatie.
Stappen in digitalisering
Op het gebied van digitalisering heeft de organisatie al stappen gezet. Via het computersysteem van SAP heeft de verkoopafdeling inzicht in de voorraden, de vervoersstromen, maar ook in de actuele kassa-informatie van de klanten (supermarkten).
Consumentenplatform Verse Oogst heeft meer dan 900.000 bezoekers en 40.000 likes op Facebook. Met 500 recepten worden consumenten dus direct benaderd.