Doorgaan naar artikel

‘Nieuwe tomaat op Fruit Logistica uitverkocht’

De nieuwe gele cherrytomaat ‘lemoncherry’ van BelOrta is uitverkocht.

Door de belangstelling als kanshebber op de Fruit Logistica Innovation Award zijn het aantal serieuze commerciële aanvragen al groter dan de twee telers van BelOrta kunnen leveren. Marketingmanager Sofie Lambrecht van BelOrta is op de beursvleur van Berlijn niet verbaasd. Er is maar 2.000 vierkante meter bij twee telers opgezet. Het is wel een vliegende start voor de nieuwe tomaat die duidelijk doet denken aan citroen en waarvan de smaak nog zeker een kwartier blijft hangen. “Nu is de smaak nog niet zo sterk als in de zomer, dan is de tomaat pas echt op smaak.”

De tomaat is een ras van Syngenta, maar daarvan wordt geen melding gemaakt op de Fruit Logistica beurs. BelOrta heeft een commerciële strategie en verpakking ontwikkeld voor zowel retail, groothandel en restaurants.

Bakker Barendrecht

De Nederlandse inzending DIY fresh packs is afkomstig van Bakker Barendrecht met complete verpakkingen verse ingrediënten (vooral groenten) voor soep of maaltijden. De reacties op de Fruit Logistica zijn ook enthousiast, laat het bedrijf weten. “We proberen hiermee gewoontes van koken te doorbreken en gemak te bieden. Dat wordt gezien. “

Dat Nederland dit jaar met één innovatie kans maakt op de innovatieprijs, betekent niet dat andere landen ons land inhalen, stelt de Duitse organisator en vakblad Fruchthandel. “Nederland is altijd goed voor zeker tien inzendingen. Het is daarmee één van de belangrijkste landen op gebied van innovatie”, stelt directeur van het blad Robert Broadfoot.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin