Albert Heijn heeft deze week de opvallendste perenactie met de gekleurde QTee-peren voor € 1,74.
Daarmee zet de winkelketen de peer volop in de schijnwerpers voor het Conference-seizoen begint. Andere winkelketens zetten daar de Triomphe de Vienne tegenover. Dit ras nemen de meeste gangbare winkelketens in hun schappen op. Jumbo heeft de Triomphe de Vienne voor €2,99 liggen. Bij Vomar en Hoogvliet zijn ook acties voor € 0,99. Die peer ligt niet bij Albert Heijn. De supermarktketen kiest voor een gebloste zomerpeer Belle de Jumet op schaal, onder het label Uitblinkers. De prijs is overigens € 2,49. Met QTee en de Belle de Jumet is het een gekleurd geheel op de fruitafdeling.
Fijnere maten QTee-peren
Conference is bij Albert Heijn niet uit de schappen, de nieuwe oogst wordt naar verwachting snel zichbaar. QTee is beschikbaar tot eind oktober, maar bij een grote vraag zijn de grotere maten waarschijnlijk sneller uitverkocht.
Ook bij de Belgische telers van QTee is er sprake van een fijnere oogst. Supermarkten hebben de inkoopspecificaties niet aangepast naar fijnere soorten, laat de Belgische leverancier Woutersfruit weten. Er zijn nog geen plannen om het ras in Nederland te produceren.
Kinderpeertjes bij start schoolseizoen
Aldi heeft deze week een actie met Nederlandse kleine Conference voor € 0,99 en noemt die slim kinderpeertjes voor de start van het schoolseizoen. De prijs is € 0,99 per kilo. Net als de Belle de Jumet van Albert Heijn, zijn de kinderpeertjes van Nederlandse bodem.