Doorgaan naar artikel

Merk rondom Jonagold

De Belgische Fruitveiling wil met een nieuw merk en mutantenbeleid de afzetstrategie voor Jonagold aanscherpen. Het moet een antwoord vormen tegen de opkomst van clubrassen.

Te veel Jonagold-mutanten en te veel aangeboden kwaliteiten doen de herkenbaarheid en het imago van Jonagold geen goed, denkt BFV. Daardoor dreigen supermarkten van Jonagold een bulkproduct te maken, naar alternatieven te zoeken en uit te komen bij concurrenten als Jazz, Pink Lady en Junami. Daartoe wordt de enorme verscheidenheid aan mutanten gereduceerd tot drie variëteiten: Boerekamp, Marnica en Vivista. Deze drie mutanten zullen onder een nieuwe merknaam als één appel gecommercialiseerd worden. De overblijvende mutanten worden als ‘Truval Classics’ vermarkt.Jonagold vormt nog steeds 60 procent van het appelaanbod van BFV. Toch wordt bijna 70 procent van de totale Jonagold-productie in eigen land geconsumeerd.

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin