Groenten & Fruit Actueel
||
Premium

Limburg als Holland met Duits accent

Verreweg de meeste groente ligt 'naamloos' in de schappen. Prei, bloemkool, komkommer of tomaat, met een beetje moeite is nog ergens de herkomst te lezen. Daar houdt het wel zo’n beetje bij op. En als er al een logootje op staat, is dit veelal van Albert Heijn, Jumbo of Lidl.
Limburg als Holland met Duits accent

Limburg als Holland met Duits accent

Verreweg de meeste groente ligt ‘naamloos’ in de schappen. Prei, bloemkool, komkommer of tomaat, met een beetje moeite is nog ergens de herkomst te lezen. Daar houdt het wel zo’n beetje bij op. En als er al een logootje op staat, is dit veelal van Albert Heijn, Jumbo of Lidl.

De meeste groente gaat anoniem aan de man. Voor fruit is het iets anders. De consument kiest Elstar, Kanzi of Conference. Voor een klein aantal producten is ruimte voor een merk, veelal zorgvuldig in de markt gezet. Noem de honingtomaatjes van Jos Looije of Tasty Tom. Ook bij aardbeien zie ik sporadisch de teler op de verpakking.

Mis geen enkel topverhaal van Groenten & Fruit

Dit Premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.

Lees alle premium artikelen met eindeloze toegang

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Loop voorop in de sector met diepgaande inzichten

Beleef journalistiek van topniveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Jeroen Verheul

Jeroen Verheul

Ton van der Scheer

Ton van der Scheer

Stan Verstegen

Stan Verstegen

Peter Visser

Peter Visser

Abonneer vanaf €20 per maand

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers