De groente- en fruitafdeling van Lidl wordt gewaardeerd door klanten. Het totale rapportcijfer stijgt van 7,10 naar 7,19, blijkt uit onderzoek van Foodmagazine en GfK.
Vooral de factor kwaliteit/versheid in AGF wordt door klanten hoog gewaardeerd. Lidl heeft daarmee de hoogste score, net als vorig jaar.
De resultaten zijn donderdagmiddag bekendgemaakt tijdens het jaarcongres van onderzoeker GfK. Voor Lidl is dit de volgende erkenning voor haar AGF-afdeling. In juli werd het door de Consumentenbond bekroond voor de kwaliteit en prijsverhouding van haar groente en fruit. Toen reageerde Lidl dat het vooral de vaste relaties met leveranciers zijn die tot de hogere score leidden.
De kwaliteitsonderzoeken staan los van residuscores. Ook op dat punt heeft Lidl een scherpe eis. Lidl verlangt van haar leveranciers dat zij ruim onder deze wettelijke norm blijven: ze moeten voldoen aan maximaal een derde van de wettelijke MRL.
In juni 2012 tekende Lidl daarom het ‘Convenant verduurzaming inkoop verse groente en fruit’ met andere retailers, handelsbedrijven en maatschappelijke organisaties.