Lidl UK komt met streefcijfers voor een gezonder food-assortiment. Lidl Nederland volgt nog niet met het noemen van percentages.
Lidl Groot -Brittannië stelt zichzelf de eis om per 2025 het totaal verkochte volume voor 85% te laten bestaan uit ‘gezonde of gezondere’ producten. Het opvoeren van de verkoop van groente en fruit met 35% is onderdeel van die strategie.
Eigen gezondheidsaanduidingen
Om een en ander zichtbaar te maken komt Lidl met een eigen versie van het verkeerslichtensysteem waarmee met rood, geel en groen klanten kunnen zien hoe het gesteld is met vet, verzadigd vet, suiker en zout. Geel en groen staan daarbij voor gezonder of gezond.
“Bij Lidl bewijzen we dat gezond eten niet duur hoeft te zijn”, stelt ceo Christian Härtnagel van Lidl UK. “Onze concurrerende lage prijzen voor al onze assortimenten, met name groenten en fruit, zijn toonaangevend op de markt en zorgen ervoor dat klanten het hele jaar door toegang hebben tot gezonde voeding.”
Nederland schermt met gfk-rapportcijfers
In Nederland heeft Lidl nog geen procentuele doelen gesteld. “Lidl UK maakt hiermee een mooie stap voorwaarts”, aldus het Nederlandse hoofdkantoor. “Lidl Nederland heeft al jaren een enorme focus en ambitie op AGF. Wij vinden het belangrijk een gezond, gevarieerd en betaalbaar aanbod te hebben voor onze klanten Dit blijkt ook uit het GfK-versrapport waar Lidl al voor de 9e keer is verkozen tot de beste in AGF en het rapport van de Consumentenbond waaruit blijkt dat Lidl ook nog eens de goedkoopste is.” Die punten blijven centraal in de promotie, zegt Lidl Nederland.