Groenten & Fruit Actueel
||
Premium

‘Kindergroente: het gat in de markt dat alleen maar groter wordt’

Als tuinder kun je een trend zien en erop proberen in te spelen. Maar het wordt pas echt oppassen als een grote supermarkt wat uitprobeert.
Eenhoorn peentjes, verzín het maar - Foto: Lidl UK

Eenhoorn peentjes, verzín het maar – Foto: Lidl UK

Als tuinder kun je een trend zien en erop proberen in te spelen. Maar het wordt pas echt oppassen als een grote supermarkt wat uitprobeert.

Iedereen weet wel dat mensen meer groente en fruit zouden moeten eten, en kinderen al helemaal. Het besef dat ‘we’ onze kinderen gezonder moeten laten eten zit tussen de oren bij telers, handelaren én consumenten. Een neerwaartse trend dus, waar een gezondheidstrend tegenover staat. Oftewel een goed voornemen waar geld aan zou moeten zijn te verdienen.

Mis geen enkel topverhaal van Groenten & Fruit

Dit Premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.

Lees alle premium artikelen met eindeloze toegang

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Loop voorop in de sector met diepgaande inzichten

Beleef journalistiek van topniveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Jeroen Verheul

Jeroen Verheul

Ton van der Scheer

Ton van der Scheer

Stan Verstegen

Stan Verstegen

Peter Visser

Peter Visser

Abonneer vanaf €20 per maand

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers