Groenten & Fruit Actueel
||
Premium

‘Ken je klanten’

Als bedrijf zoek je naar een goed verdienmodel. Dit is immers de enige manier om op langere termijn succesvol te kunnen blijven.
Foto: ANP

Foto: ANP

Als bedrijf zoek je naar een goed verdienmodel. Dit is immers de enige manier om op langere termijn succesvol te kunnen blijven.

Je huidige kosten moeten goed betaald worden. Maar ook investeringen om te blijven voldoen aan nieuwe eisen moeten komen uit de verkoop van het product. De eerste vraag is dan ook wie is je klant? Vanuit welk oogpunt kijk je naar je product? Is dat vanuit de consument of vanuit het oogpunt van de retail? Hier kan een groot verschil in zitten. Je hebt echter vaak de retail wel nodig om een bepaald product bij de consument te krijgen. Zelf focus ik mij het meest op de eindklant, de consument. Hierbij moet je wel de winkelier kunnen overtuigen dat het uiteindelijk voor hem ook van toegevoegde waarde is. De consument is ook zijn klant, die hij ook goed wil bedienen. Hij heeft echter veel meer producten om mee te werken.

Mis geen enkel topverhaal van Groenten & Fruit

Dit Premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.

Lees alle premium artikelen met eindeloze toegang

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Loop voorop in de sector met diepgaande inzichten

Beleef journalistiek van topniveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Jeroen Verheul

Jeroen Verheul

Ton van der Scheer

Ton van der Scheer

Stan Verstegen

Stan Verstegen

Peter Visser

Peter Visser

Abonneer vanaf €20 per maand

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers