Groenten & Fruit Actueel
||
Premium

‘Ken je klant’

Collega’s stellen vragen niet meteen duidelijk. Achteraf ben ik dan toch blij dat ik heb doorgevraagd.
Foto: Canva/Syda Productions

Foto: Canva/Syda Productions

Collega’s stellen vragen niet meteen duidelijk. Achteraf ben ik dan toch blij dat ik heb doorgevraagd.

Mijn klanten zijn vooral interne klanten bij de Rabobank. Dat zijn bijvoorbeeld accountmanagers, financieringsspecialisten, sectormanagers en overname-adviseurs. Ze vragen me om een opinie op te stellen over een fruitimporteur, een presentatie te geven aan een groep groentetelers of informatie te verstrekken over de blauwebessenmarkt, zodat ze de omzetontwikkeling van hun klant beter begrijpen. Vaak komen dit soort verzoeken binnen via een korte e-mail met bijvoorbeeld de vraag ‘heb je informatie over de zachtfruitmarkt?’. Maar als het om die blauwebessenklant gaat, is het niet zo nuttig als ik allerlei informatie over aardbeien en frambozen naar mijn collega stuur.

Mis geen enkel topverhaal van Groenten & Fruit

Dit Premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.

Lees alle premium artikelen met eindeloze toegang

Speel beter in op jouw markt met actuele prijzen

Loop voorop in de sector met diepgaande inzichten

Beleef journalistiek van topniveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Jeroen Verheul

Jeroen Verheul

Ton van der Scheer

Ton van der Scheer

Stan Verstegen

Stan Verstegen

Peter Visser

Peter Visser

Abonneer vanaf €20 per maand

Wekelijks up-to-date

Twee keer per week gratis het laatste tuinbouwnieuws en inzichten in je inbox.

Sluit je aan bij meer dan 9.000 andere nieuwsbrieflezers