De voedingsbeurs voor consumenten Grüne Woche in Berlijn wordt door Nederland en andere landen aangegrepen om innovaties te tonen aan de Duitse consument.
Het gaat dan vooral om nieuwe producten omdat de beurs veel Duitse consumenten trekt. Zo was op de Nederlandse stand in Berlijn de ‘Gewächssnacks’ van Vitapep te zien. De pastic beker van de snackpaprikaatjes is te gebruiken als kweekkasje omdat onderin een stukje kokossubstraat ligt met twee zaadjes paprika’s. Duitse kopers kunnen zo gemakkelijk een eigen paprikaplant kweken.
In de stand van Zuid-Tirol is de rode appelsap te vinden uit de roodvlezige Kandlwaalhof Luggin, het roodvlezige ras uit dat teeltgebied. Het ras, en dus het sap, heeft extra gezondheidsstoffen. Het sap wordt dan ook als een gezonde variant van appelsap gepresenteerd.
De Roemeense voedingsstand op de Gruene Woche presenteert vooral authentieke producten. De verwerkte fruitlijn (jams, vruchtendranken) draagt authentiek Roemeense namen als Age of Vampires, Dracula of Dracovita.