Sinds vorig najaar heeft AH weer verhalende reclamefilmpjes en een nieuwe slogan. Met nu groente en fruit in de spotlights.
Eerst moest AH-bedrijfsleidster Ilse worden geïntroduceerd, als hoofdrolspeelster van een nieuwe reeks spotjes. Toen kwamen Sint en Kerst en de voetbalplaatjes. En toen kwam de eerste reclame met een specifieke productgroep. En welke kies je dan bij die nieuwe slogan ‘Dat is het lekkere van Albert Heijn’? Natuurlijk: groente en fruit.
Op elke verpakking
Want groente en fruit worden altijd en overal en door iedereen in de voedselsector gebruikt om het imago van lekker en gezond body te geven. Zelfs al zit er maar 0,5% aardbei in, het mag aardbeienyoghurt heten en de aardbei staat knalrood op de verpakking. Zelfs al zit er helemaal geen paprika of peterselie in (‘zelf toevoegen‘) op het doosje met mix voor chili con carne, ze staan toch kleurig en geurig afgebeeld naast het dampende bord.
In elke supermarktfolder
Ook al teelt AH zelf helemaal geen appels, tomaten of broccoli, ze verkopen het er natuurlijk wel (en veel ook). En dus mag ’s lands grootste kruidenier ongestraft roepen dat dat toch maar mooi het lekkere is van Albert Heijn. Met in grote AH-blauwe borden ook lekkere aanbiedingen.
Slim inkopen en strakke logistiek
Voor AH en elke andere supermarkt is het lekkere van al die groente en fruit natuurlijk al sinds jaar en dag dat het de productgroep is waar ze met slim inkopen en strakke logistiek de hoogste marge op kunnen halen. En dus schreeuwt Lidl van de daken dat ze ook al jaren volgens Gfk ‘de beste supermarkt in groente en fruit’ zijn. Jumbo haalde recent nog het nieuwe boegbeeld Tom Dumoulin van stal om de stevig gebouwde Jumbo-acteur Frank Lammers op een goed voornemen te laten komen (net zoveel groente eten als onze aanstaande Tour-winnaar). En Plus is ook maar weer begonnen met het aanprijzen van hun – nog niet heel bekende – ‘Laagblijvers’. Google die maar eens op zoek afbeeldingen.