Coöperatie Hoogstraten start een op de handel gerichte promotiecampagne voor aardbei in het Verenigd Koninkrijk. Doel is de versterking van het merk Hoogstraten aardbeien.
Coöperatie Hoogstraten heeft een Brits reclamebureau in de hand genomen voor de opzet van een B&B-campagne, gericht op het merk Hoogstraten aardbeien. Naast (Flandria)kwaliteit staan smaak en duurzaamheid staan centraal in de campagne.
Eerste keer
Het is de eerste keer dat Coöperatie Hoogstraten een direct op de Britse handelsketen gerichte promotie opzet, vertelt business development manager bij Hoogstraten Synnøve Johansson. Jaarlijks wordt ongeveer twee derde van de aardbeien van de coöperatie geëxporteerd naar het Verenigd Koninkrijk en andere Europese bestemmingen. Voor de Britse markt zijn vooral de maanden oktober tot en met december belangrijk, aldus Johansson, volgend op het aflopen van het Britse teeltseizoen. Volgens haar is er nu al meer vraag naar Hoogstraten aardbeien dan in voorgaande jaren.
‘Uitstekende kwaliteit’
In een recent bericht over de marketingcampagne in de op vershandel gerichte Britse uitgave ‘Fresh Produce Journal’ vermeldt Johansson ook nog dat gerekend mag worden op een goed najaar voor aardbeien. “In dit stadium wijst alles erop dat we onze gebruikelijke uitstekende kwaliteit verwachten – het enige dat we nu nodig hebben, is wat meer zonneschijn om de aardbeien te laten groeien en rijpen, en om de suikers volledig te laten ontwikkelen.”