Doorgaan naar artikel

HelloFresh boekt iets minder verlies

Een stevig groeiende omzet heeft maaltijddienst HelloFresh nog geen zwarte cijfers opgeleverd.

In Nederland heeft HelloFresh leveranciers uit telerskringen van The Greenery, maar het concern is in veel meer landen actief.

In totaal had HelloFresh het afgelopen kwartaal bijna 1,9 miljoen klanten, ruim 61% meer dan een jaar eerder. Zij waren samen goed voor 6,6 miljoen bestellingen, wat de onderneming € 295,6 miljoen opleverde. Daarmee steeg de omzet met 44%. Het operationeel verlies liep met bijna 15% terug tot circa € 28 miljoen.

Foto: HelloFresh

Foto: HelloFresh

HelloFresh heeft er in de eerste 3 maanden van dit jaar opnieuw veel klanten bij gekregen. De bezorger van maaltijdboxen verwerkte in die periode ook meer bestellingen, zo maakte het bedrijf bekend in zijn kwartaalbericht.

Lagere maaltijdprijs

Per klant verdiende HelloFresh in het eerste kwartaal wel wat minder. Zo liep het aantal bestellingen per klant iets terug. De prijs per bestelde maaltijdbox liepen nog harder terug, tot een gemiddelde van € 44,70. Dat was een jaar geleden nog bijna € 49. Concrete cijfers over Nederland werden niet verstrekt.

Groeiverwachtingen

Het aan de beurs van Frankfurt genoteerde bedrijf stelt zijn groeiverwachting naar boven bij, naar een omzetstijging van 30% tot 35% zonder wisselkoerseffecten. Daarbij worden de opbrengsten van de onlangs overgenomen branchegenoot Green Chef nog niet meegerekend.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin