Doorgaan naar artikel

Heet onder mijn voeten

Een borrel op de SS Rotterdam. Ik had ‘m verdiend.

De SS Rotterdam is een cruiseship, dat in 2008 gekocht en opgeknapt is door een woningbouwvereniging. Dat opknappen kostte veel meer dan begroot (240 in plaats van 25 miljoen) en dat was toen hot news.

Over hot gesproken, afgelopen woensdag was het prachtig weer. Op de Powerhouse klantendag stonden wel 250 tuinders op het dek van dat cruiseship in de zon te kletsen. Er heerste een feestelijke stemming. Niet in het minst geholpen door de luxe omgeving en het warme weer.

Het officiële programma bestond uit een aantal inleiders die allemaal zeer kort mochten spreken over energie, maar het liep toch flink uit. Het niveau was teleurstellend. Inmiddels werd het behoorlijk warm in die grote zaal. Gelukkig had ik open schoenen aan die ik makkelijk kon uitschoppen. Maar zelfs zonder sokken hield ik hete voeten.

Toen moest het echte afzien nog beginnen. Want voor wat, hoort wat. Daarom onderwierp de directie van Powerhouse ons aan een zogenaamd ontspannen paneldiscussie over energie-inkoop. Eigenlijk ging het over de meerwaarde van Powerhouse. Voor mijn gevoel ging het maar door en door. Ik aasde op een manier om de benauwde zaal te ontvluchten. Op het programma stond namelijk ook nog een soort interactief deel en ik kon nog maar aan één ding denken; een witbiertje op het dek na afloop. Gelukkig kon dagvoorzitter Wilfred Genee mijn gedachten lezen. Hij skipte het laatste onderdeel en liet ons vrij.

Na afloop stonden we in de stralende zon, met een prachtig uitzicht op de haven van Rotterdam, te genieten van heerlijke hapjes en een drankje. Ik stond met een groepje na te praten, toen een lange heer zich bij ons voegde. Met een zwaar Belgisch accent beaamde hij dat “één van de inleiders misschien niet de meest interessante inleiding had”. Dat vind ik zo leuk aan Belgen. Door dat accent kunnen ze valse dingen zeggen, zonder dat het echt gemeen wordt. Ik zei hem dat die hoge heren zich niets moeten verbeelden. Het zijn de accountmanagers die de klanten aan Powerhouse binden. Zij zijn naar buiten het gezicht en geven meerwaarde aan het bedrijf door advies en persoonlijk contact.

Enfin, u ziet het al aankomen. Hij was een hoge pief van RWE. Gelukkig had ik het al zo warm, mijn rode kop viel niet op.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin