Coöperatie Coforta heeft een Belgische aardbeienteler ingeschreven als lid. Dat draagt mede bij aan de groei in het areaal zachtfruit, stelt de afzetorganisatie.
Buitenlandse leden heeft The Greenery al in ondermeer Engeland en Frankrijk. Naast de stijging bij zachtfruit is het areaal vruchtgroente gegroeid, met name in verschillende tomatensegementen. Hoe groot de groei is, maakt The Greenery niet bekend. ”Voor beide productgroepen komt deze groei van eigen leden en door de inschrijving van nieuwe leden”, aldus een woordvoerder. Daarmee verstevigt The Greenery haar positie voor glasgroente, waar in Nederland krimp optreedt.
The Greenery heeft een nieuwe directeur marketing. Ingmar van den Doel heeft ervaring bij Nutricia Nederland, recent bij de babyvoedingstak. Van den Doel is als sinds september in dienst bij The Greenery, maar hij wordt in het jongste ledenblad Coforta Magazine voorgesteld. Hij wil de teler naar de winkel brengen en de winkel naar de teler. Van den Doel is 43 jaar oud.