‘De Fruitigste’ is het kernwoord in de gisteren door de NFO gepresenteerde imagocampagne. De fruittelers moeten nog wel met het voorstel akkoord gaan.
In opdracht van de NFO heeft reclamebureau Food Kabinet, bekend van aardappelcampagne ‘Power to the pieper’, een campagnevoorstel gemaakt. Dit werd gisteren op de Kennisdag van de Fruitteelt in Wageningen gepresenteerd. Kernthema in de campagne is dat de Nederlandse fruitteelt de fruitigste sector is. Rond deze slogan is onder meer een toolbox opgebouwd voor de leden, waaruit ze materiaal kunnen halen en filmpjes en content kunnen uploaden voor social media.
Vragen van burgers
Ook is de bedoeling dat onder de noemer van de campagne er de komende tijd actuele filmpjes en persberichten zullen worden gemaakt, die inhaken op het seizoen en actualiteiten. Om vragen bij burgers leven te beantwoorden, zoals ‘waarom zit er soms witte klei op de bomen?’, ‘hoe gezond is fruit?’, of ‘waarom heeft een fruitteler een torenvalk?’.
De financiering zal van de fruittelers zelf moeten komen. Daarom wordt in de komende maanden het voorstel voorgelegd aan de kringen en productgroepen.