Doorgaan naar artikel

FresQ houdt leden binnenboord in twee dochters

Afzetorganisatie FresQ start vanaf 1 januari met twee verkoopdochters. Daarmee gaan de zes verkoopdochters van nu op in twee dochters (FresQ Partners en FresQ Sales) met allebei een verschillende afzetstrategie.

In dit verkoopmodel wordt geen dochter ingericht voor telers die los willen van GMO-verantwoordelijkheid. FresQ had telers die zich uitschreven om die reden aangeboden aan een niet-GMO-dochter te leveren, maar de telers (10 tot 15 procent naar verluidt) hebben gekozen lid te blijven in de nieuwe structuur.

De twee dochters heten FresQ Partners en FresQ Sales. Die laatste wordt ingericht als een paprikatafel door het aanbod van de verenigingen Rainbow, PaprikaXL en Fresteem te bundelen. “We zullen zien hoe aantrekkelijk dat is voor andere paprikapartijen om zich bij aan te sluiten”, laat een woordvoerder weten. Beide dochters hebben het volledige pakket glasgroenten, maar kunnen inkopen bij elkaar voor speciale rassen of typen.

De herinrichting van de commerciële structuur noemt FresQ een grote stap. De sprong naar één verkoopdochter wordt als een te grote stap gezien op dit moment. FresQ legt dit voorstel op 17 december voor aan haar leden tijdens een Algemene Ledenvergadering.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin