Dit najaar start een nieuwe Belgische promotiecampagne Flandria van de veilingen waarin voor tomaten de associatie met grondteelt gelegd wordt.
Flandria start de campagne vanwege het twintigjarige bestaan. De campagne laat telershanden zien met een tros tomaten boven de vollegrond. Toch is het een campagne van de gangbare teelt, laat Lava weten, de koepel van Belgische veilingen. Het gaat om de beleving van authenticiteit, laat de koepel weten. “Het beeld gebruiken we om de stiel van de tuinder te benadrukken. De tomaten worden natuurlijk op steenwol geproduceerd.”
De campagnetekst is: ‘Met hart en ziel voor onze stiel. En dat zullen uw klanten geproefd hebben.’ Flandria-tomaten hebben een versgarantie, wat met de grondfoto wordt benadrukt.
Eind oktober gaat een nieuwe website online: Flandria.be. “We hebben geopteerd voor een wat luchtigere vorm en inhoudelijk komt er meer duiding over het Flandria-keurmerk en de producten, stelt Ilse Ceulemans, marketingverantwoordelijke bij Lava. Dit najaar wordt ook de samenwerking met retail versterkt.